Eski kitaplardan hastalık bulaştığı yalandır, yanlıştır, bühtandır!


Otomatik alternatif metin yok.

Evet, okunmakta olduğunuz bloga, onun başlığını kuvvetlice haykırarak başlıyorum ey kitapperestler, ey bibliyofiller, ey bibliyomanyaklar, ey koleksiyonerler, ey araştırmacılar, ey okurlar, ey yazarlar ve ey 'ey demesini çok seven' ve bunu sık sık ey diyerek ispat eden taife-i muhibban-ı kütüp:

'Eski kitaplardan hastalık bulaştığı yalandır, yanlıştır, bühtandır, ifitiradır!!!'

Yukarıdaki karikatürün iddia ettiği gibi, şayet kullanılmış, eski kitaplardan hastalık bulaşsaydı, aralarında benim de olduğum çok sayıda koleksiyoner ve arşivcinin sağlığını yitirmesi gerekirdi. 

Eski kitaplarla haşır neşir olduğum onlarca yıl boyunca, çok şükür, elimden geçen (bazıları 500 yaşını bulan ve hatta geçen) on binlerce ve on binlerce kitap, dergi, gazete, efemera, harita ve gravürden kaynaklanan / bulaşan (bildiğim) bir rahatsızlığım olmadı.

Halkımızın önemlice bir kesimi zaten bu merkezdeki bir 'şehir efsanesi'ne inanıyorken, Türkiye Toplumsal Formasyonu'nun bireyleri, umumi manada konuşursak, okumaya çok da meyyal değilken, bir de üstüne üstlük, 'taife-i münevveran' arasından bu kabil argümantasyonlar, şaka yollu dahi olsa, dillendirildiğinde; böylesi bir yaklaşıma ben kendi kendisinin 'ayağına sıkmak', bizzat kendisine çelme takmaktır derim doğrusu. Anlayacağınız, bu kadar da netim bu konuda! 

Bu yüzden de, Uykusuz Dergisi'ni ve yukarıdaki karikatürün çizerini, insanımızı eski ve kullanılmış kitaplardan, dergi ve gazetelerden, efemeralardan, gravür ve haritalardan soğutacak ve uzak tutacak bu yayınlarından dolayı kınıyorum; hatta, kınamak ne kelime, şiddetle ve esefle tel'in ediyorum.

Finali de şöyle yapıyorum:

Eski kitap, dergi, gazete, efemera, harita ve gravür alalım, biriktirelim, inceleyelim, okuyalım efendim; ancak bu şekilde dünya çapında başarılara imza atabiliriz, nokta! 

not: Bu metinde serdedilen argümanların bazıları argumentum ad gastroenterum metodu esas alınarak yazılmıştır (i), (ii), (iii), (iv).

dipnotlar:
(i): Yukarıdaki satırları 2016 Nisan ayının ilk günlerinde kaleme almama vesile olan, onun etrafına örüldüğü karikatürü Facebook hesabında paylaşan Mert Ulus dostum idi. Teşekkürün ilki ona gitsin. 
(ii): Ferhat Özçep hocamın 2017'nin Mayıs sonunda gerçekleştirdiği Facebook paylaşımından sonra, okunulan blogu güncelleyerek yeniden sürdüm ateş hattına. Buna vesile olan değerli dostum Ferhat Özçep de teşekkürlerimin muhatabı olan ikinci kişi oluyor bu suretle. İşte Ferhat Hocanın paylaştığı o mezkûr link:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10211738855159634&set=a.2135238213285.121644.1015962939&type=3&theater
(iii): Blogumda (onu izleyenlerin malûmu olduğu üzere), ağırlıklı olarak, hemen her disipliniyle doğal ve beşeri bilimler, resim, karikatür, grafik roman / çizgi roman, sinema, edebiyat, eğitim, teknoloji, ekoloji, felsefe, kadın - erkek ilişkileri, teoloji, tarih, mantık, matematik ağırlıklı yazılar paylaşıyorum yıllardır. Ve bunu yaparken de, (sarkastik yaklaşımlarla espri fasilesinden sayılabilecek argümanlar hariç olmak kaydıyla) gerçeklere, Hakikate ve bilimsel iddialara aykırı görüşleri 'ciddi tonda' paylaşmamaya dikkat ediyorum. Bu girizgâhtan sonra, şunu eklemem kaçınılmazdır: yukarıda 'latife statüsünde dillendirilmiş işddialar'a bakmayın siz, hattı zatında, alerjik bünyeye sahip olanla kişilerle kronik solunum sistemi rahatsızlığı çekenler için selüloz temelli her şey (şu veya bu nispette) risk unsuru içermektedir. Ayrıca, eski kitapların yapraklarını / sayfalarını çevirirken, dilinizle ıslattığınız parmaklarınızı kullanmanızın da sağlık riskleri içerme olasılığı mevcuttur. Öte yandan, diyelim ki selüloz temelli eski malzemeyle ilişkinizden hiç zarar görmeyenlerdensiniz. Bu durumda da, parmağınızı nemlendirmekte kullandığınız tükürüğünüzün, içerdiği çok sayıda protein bazlı enzim yüzünden, temas ettiği selüloz temelli nesnelere zarar verebileceğini gözden uzak tutmamalısınız. Bu dipnot, yazarının realiteye ve Hakikat'e olan sadakatinin icbar ettiği bir ilâvedir.
(iv): Argumentum ad gastroenterum metodu için bknz: 
https://ziyaversencan.blogspot.com.tr/2013/10/argmentum-ad-gastroenterum.html

2 yorum:

  1. Litteratus Bubo10 Nisan 2016 00:27

    Eski kitap sayfalarini cevirirken parmaklarini tukurukleyenler icin diyorum; tükürük hokkalari kagittan yapilmiyor. Elleriniz icin nemlendirici kullanin. Lignin yalamaniza gerek kalmaz. Dolayisiyla eski kitaptan hastalik filan bulasacak degildir. Dikkat edelim de bibliofilus antroposus :) zat-i muhteremler, pityalin enzimi ile lignini eirtmeyin. Hasta etmeyin kitabi...

    YanıtlaSil