dinokatür stresle başa çıkmaya birebirdir



dinokatürler, gerek soyu tükenmiş bir hayvan topluluğuna ve gerekse de, çok eski jeolojik devirlere dair olan varsayımlarımızın grafik mizahla dile getirilmesi sonucunda ortaya çıkan karikatürlerdir.


bu kavramın kökenine dair olan kısa bir paylaşımı, bu metnin finaline bırakıyor, ve, gündelik hayatın yarattığı sıkıntıların aşılmasında bizlere yardımcı olan dinokatürlerden oluşan bir galeriyi birlikte dolaşmayı teklif ediyorum.

işte strese birebir olan dinokatürlerden miniminnacık bir buklet:
















veeee, türkçe konuşulan alemde, dinokatür sahasında adeta bir efsaneye, bir klasiğe dönüşen o unutulmaz dinozor espirisiyle tamamlıyorum bu görsel mizah şölenini:




yazımın girişinde, dinokatür'ün ne olduğundan kısaca bahsetmiştim. orada vaat ettiğim üzere, dinokatür kavramının kökenine dair, çok kısa olmak kaydıyla, bilgi vereceğim.

yukarıda da dillendirdiğim üzere, dinokatür; 'dinozorları konu alan mizahi grafik çalışmasına; bir diğer ifadeyle, dinozor karikatürlerine verilen isimdir. bu kavramın isim babası, bu satırların yazarıdır. diğer bir deyişle, bu kavramın müktesebatı bana ait; yâni, onun uydurukçusu benim)

bir kavramı uydurup, teklif ettikten sonra, bununla yetinmek doğru olmaz tabii; madem insanlığa bir hizmet yaptım; o vakit, hizmet'te ve himmet'te sınır olmaz!' diyerek, dinokatür'ün, diğer lisanlardaki olası imlâlarını da paylaşmam, adeta bir zorunluluk halini almıştır.

işte dinokatür'ün diğer dillerdeki yazılışı için önerilerim:

'dinocature, dinocatura, dinocatur, dinokatura, dinokature, dinokatur, ...., ilnh...


bilvesile, bu yeni kavramın, insanlığa hayırlar getirmesini diliyorum)))

1 yorum:






  1. GÜZEL☺☻♥╝♣♠♠•◘○◙♂♀♪♫ø►◄↕‼¶§▬↨Ó

    YanıtlaSil